Footerlinks: goed of slecht voor je SEO?

Webdesigners zetten vaak een link op de website van hun klant naar hun eigen website. Dan zie je in de footer iets staan als: ‘deze website is ontworpen door webbouwer X’.

Levert dat eigenlijk wel wat op? Is het goed voor PR? En wat zijn de gevolgen voor SEO?

Vooral voor webbouwers is dit van belang, maar ook als je een andere onderneming hebt, kun je natuurlijk zo’n footerlink krijgen op een andere website.

Je hoort en leest er alles over in deze blog/podcast:

  • Wat de dubbele waarde van links is
  • Wat de waarde van footerlinks is
  • De mogelijke gevaren van footerlinks: kun je er door in problemen komen?
Lees meer

Afbeeldingen en SEO

De afbeeldingen op je website zijn belangrijk.

Ze fleuren je website op en maken je artikelen leuker om te lezen. En ze zijn daarnaast ook nog eens belangrijk voor SEO!

Hoe dat precies zit, ontdek je in deze nieuwe aflevering van de SEO Podcast. Je leert:

  • Hoe afbeeldingen de vindbaarheid van je webteksten kunnen verbeteren
  • Hoe je ook rechtstreeks met je afbeeldingen kunt ranken in de zoekresultaten
  • Wat de beste manieren zijn om je afbeeldingen te optimaliseren, zodat je maximaal SEO-resultaat haalt

Lees en luister snel verder om meer te weten te komen over afbeeldingen en SEO.

Lees meer

Zo optimaliseer je menu’s voor SEO

De menu’s op je website zijn erg belangrijk voor gebruikers en zoekmachines. Vooral het hoofdmenu!

Hoe kan je je menu het beste vormgeven, zodat gebruikers snel hun weg vinden en je tegelijk maximaal SEO-effect bereikt?

Lees en luister snel verder als je alles wilt weten over menu’s en SEO.

Lees meer

Slim omgaan met zoekwoorden in 2019

In de vorige aflevering van de SEO-podcast hadden we het over hoe Google steeds slimmer is geworden.

In deze aflevering duiken we daar dieper in met betrekking tot zoekwoorden.

  • Hoe kun je slim omgaan met zoekwoorden in 2019, het Rankbrain-tijdperk?
  • Hoe pas je je aan semantisch zoeken aan?
  • Welke zoekwoordstrategie geeft je in 2019 het meeste resultaat?

Je ontdekt het in de tweede aflevering van de SEO Podcast.

Lees meer
2

Zo schrijf je de ultieme SEO-titel (voor meer kliks en hogere rankings)

De SEO-titel kan je artikel maken of breken.

Je kunt hem vergelijken met een krantenkop. Of een headline op de cover van een magazine. Een goede SEO-titel trekt direct de aandacht en vertelt je waar het artikel over gaat. Dat is niet alleen fijn voor gebruikers, maar zeker ook voor zoekmachines.

Heb je een krachtige titel verzonnen? Dan scoor je hoger in Google én krijg je meer kliks naar je website.

​​​In dit artikel leer je onder andere waar je de SEO-titel tegenkomt, hoe je hem invult en hoe een goede titel in elkaar zit. Ook laat ik je de formule zien om verleidelijke SEO-titels te schrijven die het goed doen bij gebruikers en zoekmachines.

Klaar om kickass SEO-titels te schrijven? Lees dan snel verder!

Lees meer

7 actiepunten voor SEO-succes in 2019

Een nieuw jaar, tijd voor een nieuw project!

Dit is de allereerste aflevering van de SEO-podcast. Een knisperverse, nieuwe podcast over SEO.

In deze podcast krijg je nuchtere, no-nonsens tips om zelf met de SEO van je website aan de slag te gaan. Hiermee scoor je hoger in de zoekmachines, trek je meer bezoekers naar je website en verhoog je de omzet van je onderneming.

In deze eerste aflevering geven we je 7 nuttige actiepunten voor SEO-succes in 2019. Luister hieronder naar de show!

Lees meer